Litt om meg og bloggen min

Litt om meg og bloggen min

Jeg begynte å blogge i mars på plattformen miniblogg, der hadde jeg lagt inn over 250 innlegg. Desse er nå flyttet over på blogg.no og er starten på bloggen min her.

Jeg er ein dame på 56 år fra Bømlo, ei øy vest i havet på Vestlandet. Her bur jeg sammen med mannen min. Jeg har 3 barn, 2 bonusbarn. Og helt upartisk dei 2 flotteste, kjekkeste og flinkaste barnebarna i heile verden.

Matlaging er noe jeg alltid har hatt interesse for. Husker godt når pappa tok meg med på kjøkkenet. Det var der interessen min for matlaging startet- Jeg var helt bestemt på å bli kokk da jeg var ung. Slik vart det ikke. På tross av det har jeg alltid hatt glede av å lage mat.

Mitt kjøkken består av mat som er laget fra bunnen av, og som fortrinnsvis er kortreist. Men liker og å lage mat fra andre verdenshjørner og da spesielt asiatisk mat. Liker også å grille, og her vert ikke grillen pakket bort om vinteren. jeg griller hele året.

Jeg bor rett ved havet og fisk og sjømat er en stor favoritt hos meg. Her er fisken og sjømaten dagsferske når vi legger den i panna og er nok skikkelig utskjemt med gode rådvarer.

Jeg kjøper og lam hvert år fra bønder på Bømlo. Av dette lager jeg pinnekjøtt, fenalår og salt kjøtt slik at jeg har lett tilgjengeleg gjennom vinteren.

Handler også fra den lokale Reko-ringen der dei selger lokale rådvarer, rett fra bonden.

Jeg er har ingen utdanning innen kokkeyrket, men gleden min ved å lage mat kan ingen ta fra meg.

Håper mange vil ha glede av å følge bloggen min. Her kommer jeg til å legge ut enkel mat som alle kan lage.

2 kommentarer
    1. Jeg tror alle vet hvem du er før dette innlegget kom 😀 For når du flyttet over bloggen din så kom alle innleggene dine på forsiden av blogg. no, hele dagen 😀 Så vi merket oss navnet ditt 🙂 Hi-hi. Men nå er du her, og velkommen skal du være 🙂 Så gøy du liker å lage mat, jeg er helt motsatt. Spiser mest ut. Men skjønner at noen kan like det så klart 🙂 Ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg