Glutenfri sjokoladefondant med alternativt sukker

Sjokoladefondant er ein nydelig god dessert. Her har eg laget den glutenfri med alternativt sukker 🥰

  • 130 gr laktosefri mørk sjokolade som er sukkerfri
  • 100 gr lys sukkerfri sjokolade
  • 150 gr blå Melange/soft flora/ meierismør
  • 6 stk egg
  • 1,5 dl Sukkr gull
  • 1 ts vaniljepulver
  • 1,5 dl glutenfri kakemiks eg brukte Toro

Del sjokoladen i biter eller bruk sjokolade som er i biter.

Smelt Melange og slå over sjokoladen. La det stå til sjokoladen er smelta.

Visp egg og sukke lett sammen og bland dette med sjokoladen og melangen. Rør til du har ein jevn røre. Ha i glutenfritt mjøl

Fordel røren i porsjonsformer. Forma skal være 3/4 full. Eg hadde små former og fekk 12 stk

steik på 220 grader i 8-10 min.

 

Server med deilige bær, fløyte eller som eg gjorde her marengs som eg har brent av litt(denne er vanlig sukker i)

0 kommentarer

Siste innlegg