Kokt rogn med godt tilbehør

Kokt rogn er deilig mat. Eg bur på kysten av Vestland og har god tilgang på mat fra sjøen. Når rogna kjem på vinteren er det alltid eit høgdepunkt for meg. Du kan bruke det til middag eller på brødskiva. Eller spis det uten noe tilbehør. Du kan også steike rogna etter at du har kokt den

  • 1 kg torskerogn

Pakk rogna inn i eit klede og kok i 20 min i godt saltet vatn.

Du kan også salte og pepre rogna godt. Vakumere den og ha i dampovn i 1-1 1/2 time på 100 grader.

Tilbehør:

  • Kok ønsker mengde poteter ca 3 PR person
  • Løksmør lager eg av to løk som er strimla opp i biter. Ha dette i 200 gr Melange/smør og la det stå på lav varme i 10-15 min. Det blir ein deilig løksmak på smøret
  • Kutt opp 4 gulrøtter og 200 gr kål og kok i lettsaltet vatn til det er mørt. Det tok ca 30 min.

Tips:

Det er og godt med brunt smør som tilbehør til denne retten.

 

Hvis du ønsker å motta nye oppskrifter på E-post, trykk på linken under og registrer e-post adressa di⤵️⤵️⤵️

https://www.bloglovin.com/blogs/lailas-mat-20313405

Følg meg gjerne på lailasmat ⤵️⤵️⤵️

https://www.facebook.com/Lailasmat-2134131696633892/

Følg meg gjerne på Instagram også⤵️⤵️⤵️

https://instagram.com/lailaireneokland?r=nametag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg