Brødsticks

I mitt forsøk på å lage det perfekte surdeigsbrødet er det blitt mange brød som eg ikkje har kunne spist. Eg liker ikkje å kaste mat så denne loffen som eg lagde vart litt for fuktig inni og ikkje så god å spise. Men eg laget deilige brødsticks av den. Nydelig som snacks eller tilbehør til gryter og supper 🥰 Dette er ein perfekt måte å bruke opp gammelt brød på👍

Brødsticks

  • 1 surdeigsloff/ eller annet brød
  • 3 ss nøytral olje
  • 1 kinesisk kvitløk
  • Flaksalt
  • Sesamfrø

Skjær brødet opp i stenger som du legger i ei skål/ fat. Bland sammen olje og raspa kvitløk. Ha blandinga over brødet og legg dei på ei bakeplate dekket med bakepapir. Strø på salt og sesamfrø før du har dei i ovnen.

Steik på 200 grader i 15-25 min midt i ovnen. Eg brukte varmluft. Dersom du bruker vanlig øker du temperaturen med 10 grader. Sjekk at de er sprø før du tar de ut. Skal være litt brun på skorpa

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg