Gratinert spagetti

 

 

Gratinert spagetti

Eg elsker alt i ei form middager. Så da lager eg ofte spagettien min i form og gratinerer i ovnen. Det beste med er at eg kan gjere ferdig forma om kvelden, sette kaldt til dagen etterpå. Då er det bare å sette denne ovnen når ein kommer heim fra jobb. Enkelt og godt.

 

Ingredienser

* 500 gr spagetti

* 500 gr kjøttdeig

* 2,5 dl vatn/kjøttkraft

* 1 cup oksefond

* 1 BX mutti tomater

* 3 ss ketchup

* 1 løk

* 1 kinesisk kvitløk

* 2 cm tørka chilli

* 2 dl amerikansk grønsaksblanding

* Salt og pepper

* 100 gr kvitost

* 50 gr parmesan

* 1 dl laktosefri fløyte

Kutt opp løk og kvitløk og steik dette sammen med kjøttdeigen. Tilsett vatn/kraft, tomater, oksefond, chilli, amerikansk blanding og la det koke 10-15 min. Ha i fløyte

Kok spagetti og ha denne i smurt form. Slå over kjøttsausen og ha på ost.

 

Inn i ovnen på 225 grader i 15 min.

Server med godt brød til

 

L

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg