Lammefrikkase

 

Lammefrikassé ala Laila

Eg lager min frikasse med sursøt saus. Min mann vil ha sin saus uten eddik og sukker. Så difor blir det alltid to sauser hos meg når me har frikasse.

Slik gjer du:

1 kg lammekjøtt(fårikålkjøtt)

2-3 liter lettsaltet vatn

Det grønne på ein purre

Kok i to timer

Saus:

3 ss Melange smelta

3 ss hvmel ha i smøret

Spe med kjøttkraft til du har ein fin saus 1,2 l ca

Smak til med  7% eddik og sukker salt og pepper. Like deler sukker og ein del eddik.

 

Kok gulrøtter, kålrot og poteter og server ved siden av. Eg koker det i dampovnen, veit at mange koker grønnsakene i lag med kjøttet eg har de ved siden av.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg