Trines sjokoladekake

 

 

Denne oppskrifta fekk eg hos min gode kollega. Deilig kake til påskekosen.

  • 250 gr sukker
  • 125 gr blå melange
  • 3 ss kakao
  • 1 dl vatn
  • 3 eggeplommer
  • 125 gr kveitemjøl
  • 2 ts bakepulver
  • 2 ts vaniljesukker
  • 3 eggekviter

Smelt sukker og melange. Ha i vatn og kakao og avkjøl. ha i eggeplommer

Sikt inn mjøl, bakepulver og vaniljesukker.

Rør eggekvitene stive og vend inn i deigen.

Ha i lita form. Eg brukte 24 cm.

Steik på 180 grader i ca 40-50 min på rilla under midten i ovnen.

KREM

  • 250 gr melange
  • 300  gr melis
  • 200 gr kokesjokolade, laktosefri

smelt melange og ha i melis og sjokoladen og rør sammen. ha i 2 egg til slutt.

Del kaka i tre eller så mange lag du får til å dele den i. Ha krem mellom laga. sprøyt krem oppå og pynt med det du ønsker. I dag pynta eg den til påske.

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg