Vaniljesnurrer/minikringler

Eg berre elsker gjærbakst og vanilje så desse vaniljesnurrene/ minikringlene med blåbær vart heilt vidunderlige og midt i blinken for meg. Søte og saftige, nam, nam nam😂😂😂

Eg fekk 8 stk kringler av denne oppskrifta.

  • 1 pk gjær tørr eller fersk
  • 5 dl melk
  • 300 GR Melange
  • 160 GR sukker
  • 1/2 ts salt
  • 1 kg kveitemjøl

Varm melka til 37 grader og ha i gjæren, fersk eller tørr. ha den opp i bakemaskinen din. Tilsett det tørre og kjør maskinen i 10 min. ha smøret oppi litt etter litt, kjør i 10 min.

Hev til dobbel størrelse.

Fremgangsåte sjå bilder.

Fyll

  • 120 GR blå Melange
  • 2 ss vaniljesukker
  • 2 å ss sukker

Bland dette lett saman i ei skål. Smøret må være mjukt

  • blåbær til å ha inni snurrene brukte to bokser

Eg pensler med smørblandingen og strør på perlesukker på kringlene før steiking.

Du kan og gjere slik⤵️⤵️😂

(1 egg til pensling.

Perlsukker på rett før steiking)

Etterhev ca 20 min

Steik på 200 grader i 10-12 min

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg