Frokostrundstykker

frokostrundstykker med frø

  • 5 dl havregryn
  • 7 dl vatn
  • 2 ss margarin uten melk
  • 2 dl laktosefri melk
  • 1 dl linfrø
  • 1 ss psyllium
  • 1 dl gresskarkjerner
  • 2 dl solsikkefrø
  • 2 ts salt
  • 2 ts honning
  • 1 pakke gjær
  • ca 14 dl kveitemjøl
  • 1 egg til pensling
  • Maldonsalt til å strø oppå

Hell kokende vatn over havregryna og margarin og la det stå 10-15 min.

Bland i den kalde melka og vent til blandinga er fingervarm.

Ha i resten av ingrediensene, men hold litt igjen på mjølet. Når deigen slepper bolla er den passeleg.

La deigen bli elta i minst 10 min.

Heb deigen 1 time.

Bak ut ein firkant på ca 20 ganger 40 cm deig og del opp i passelige emner. Eg bakte den litt tynnere, men neste gang kommer eg til å Lagesen litt tjukkere slik at frokostbrøda blir litt tjukkere.

Legg på bakebrettet og etterhev i 40 min.

Steik 200 grader i ca 15-20 min.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg