Maretti

Maretti er en rett eg lagde mye når barna var små. Du kan bytte ut kjøttdeig med grønsaker, skinke eller pølser. Det er og deilig med løk og kvitløk i marettien. Tidlegere laget  eg retten med ei mild tomatsuppe, men den eg bruker i dag er litt meir sting i.  Denne kan lages klart dagen i forveien så er det berre å ha på ost og putte i ovnen når du kommer heim fra jobb👍💕

Ingredienser:

  • 500 gr kjøttdeig
  • 8 dl tomatsuppe
  • 4-5 never makaroni
  • 8 sneier med ost.
  • 1 ts salt og pepper

steik kjøttdeigen og krydre med salt og pepper.

Kok tomatsuppe og bruk litt mindre vatn slik at det blir saus av suppa bruker du ca 8 dl

makaroni kokt etter anvisning på pakken

Ha alt i ildfast form og ha på  ost

Steik i ovn 180 gr i 15 min

Server gjerne med rundstykker og en god salat. I dag var det tomt i kjøleskapet mitt så vart berre rundstykker som tilbehør i dag.

Tomatsuppe

https://lailasmat.blogg.no/hot-tomatsuppe.html

Ostebriks

https://lailasmat.blogg.no/ostebriks.html

2 kommentarer
    1. Dette var da et riktig godt forslag når man har små barn og man tilsetter det barna liker. Det er også en fantastisk hurtig-rett når man er pensionist, som meg, og har dager hvor man ikke orker/gidder å gjøre så mange krumspring på kjøkkenet. Takk for idéen Laila…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg