Ovnsomelett er billig og enkel middag. Du bruker det det du har i kjøleskapet av grønsaker. Dersom du har litt pålegg eller pølser som eg hadde her så er det deilig. Men denne kan lett gjerast kjøttfri.
Det er nå mulighet til å bli medlem på mat fra bunnen etter at me har hatt inntaksstopp ei tid.
Mat fra bunnen VIP er ein avlegger av mat fra bunnen. Eg er med som admin på både mat fra bunnen og mat fra bunnen VIP. For å lese meir om mat fra bunnen VIP sjå nedanfor bilde.
INFORMASJON OM MAT FRA BUNNEN VIP:
Betalingsmedlemskap
Ved å betale for medlemskap på websiden får du også tilgang til en ekstra facebookgruppe.
200 kr pr år ved betaling via Paypal
300 kr pr år ved betaling via Vipps ( Høyere pris skyldes større behov for administrering)
Vil du benytte en annen betalingsmåte kan du ta kontakt på mail :[email protected]
Medlemskapet vil da koste 300 kr.
NYE OPPSKRIFTER fra mange som lanseres der og ikke i mat fra bunnen eller mfb-bloggen. De fleste er og blir samlet i webportal.
INGEN REPOSTING av tidligere oppskrifter som egne innlegg.
Tidligere oppskrifter legges kun ut som svar i tråder hvor det er relevant og i Dagens middagchat.
LINKING TILLATT. Relevante linker tillates feks oppskrifter, kilder osv. Matbloggere kan linke ut sine oppskrifter på samme måte etter reglene.
ARRANGEMENT Det vil bli etterstrebet å lage et arrangement en gang i året i regi av meg
SNAPCHATKONTO hvis interesse
DISKUSJONER. Det vil bli saklige diskusjoner både fra admins og medlemmer. Relevant linking tillates. Fin tone er påkrevd.
Veggen skal være “ren og pen” bare med spennende diskusjoner, matbilder med oppskrifter, videoer
VIP medlemmer vil bli prioritert først for hjelp og de vil få en ekstra god service fra oss admins på alle måter.
TILBAKEMELDINGSTRÅD, ris, ros forslag
Ukesmeny fra flere
Personlig tone. Lite intimt miljø.
Dere kan som før poste bilder med FORSTÅELIG oppskrift som kan gjenskapes.
Hardingebiff er ein rett som min mann fekk når han var barn. Han hadde lyst på dette og eg har etter beste evne prøvd å gjenskape denne retten for han. Min mann var veldig fornøyd med resultatet.
Smelt smør og ha i mel og spe med vatnet du kokte ut panna i. Ha i Oksefond og pølsene i sausen og kok i 10 min til melsmaken er borte. Ha i baconet rett før servering slik at det er litt sprøhet i det når det skal serveres. Smak til med salt og pepper
Eg serverte med potet, gulrot og kålrot som var dampa.
Du kan og servere med pasta eller ris og ein god salat.
Smelt Melange og ha oppi sjarlottløk, svi til den er myk. Ha oppi mjøl og spe med kraft og melk. Tilsett urtene og kok i 5 min. Smak til med salt og pepper.
Kutt opp fisken og strø på litt salt og pepper.
Kutt opp grønsakene og ha i ei ildfast form ca 20*30 cm. Strø over litt salt og pepper. Ha på sausen.
Steik dette i 30 min på 200 grader midt i ovnen. Ha på fisken og steik videre i 10 min.
Varm opp vatn og ha i Melange så det smelter . Når det er fingervarmt ha i gjæren, 2 egg og 300 gr ost. Ha mjøl og elt til du får ein smidig deig. Elt videre i 15 min. Hold litt igjen på mjølet og ha det i litt og litt til deigen slipper bolla.
Forhev 50-60 min
Fordel deigen på bakebrett og del med pizzakutter.
Eg elsker alt i ei form middager. Så da lager eg ofte spagettien min i form og gratinerer i ovnen. Det beste med er at eg kan gjere ferdig forma om kvelden, sette kaldt til dagen etterpå. Då er det bare å sette denne ovnen når ein kommer heim fra jobb. Enkelt og godt.
Ingredienser
* 500 gr spagetti
* 500 gr kjøttdeig
* 2,5 dl vatn/kjøttkraft
* 1 cup oksefond
* 1 BX mutti tomater
* 3 ss ketchup
* 1 løk
* 1 kinesisk kvitløk
* 2 cm tørka chilli
* 2 dl amerikansk grønsaksblanding
* Salt og pepper
* 100 gr kvitost
* 50 gr parmesan
* 1 dl laktosefri fløyte
Kutt opp løk og kvitløk og steik dette sammen med kjøttdeigen. Tilsett vatn/kraft, tomater, oksefond, chilli, amerikansk blanding og la det koke 10-15 min. Ha i fløyte
Kok spagetti og ha denne i smurt form. Slå over kjøttsausen og ha på ost.